مقالات

آزمایش هایی در خصوص فرسودگی کمک فنر

اهمیت کمک فنر

در این مقاله قصد داریم شما را با خطرات بیشتر کمک فنر فرسوده آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

به منظور توجه هرچه بیشتر به خطرات رانندگی با کمک فنر فرسوده، شرکت های بزرگ و مطرح ساخت کمک فنر اخیرا آزمایش هایی تطبیقی انجام داده اند که در آن کمک فنرهایی با فرسودگی ۵۰ درصد و کمک فنر کاملا سالم با به روز ترین تکنولوژی را با یکدیگر مقایسه کرده اند. این آزمایش ها با همکاری TÜV که یکی از سازمان های پیشگام در زمینه ایمنی جاده می باشد انجام گرفته اند. آزمایش اول نشان می دهد که خودروهای چند منظوره (MPV) فاصله ترمزگیری و توقف خودروهایی که کمک فنر فرسوده دارند ، تا ۴ متر بیش از خودروهایی می باشد که کمک فنر نو دارند.

آزمایش دوم که توسط شرکت خودروسازی فولکس واگن انجام شده است نشان می دهد که علی رغم مجهز بودن خودرو به آخرین و به روز ترین سیستم های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم الکترونیکی کنترل پایداری خودرو (EBS) ، فاصله ترمزگیری و توقف خودروهایی که کمک فنر فرسوده دارند تا ۶ متر بیش از خودروهای مجهز به کمک فنر نو می باشد. آخرین مجموعه آزمایش ها به این منظور صورت گرفته اند که نشان دهند وجود یخ و برف همراه با کمک فنر فرسوده چه تاثیری بر سیستم ترمز ضد قفل و سیستم ضد لغزش خواهند گذاشت. در تست های ترمزگیری، نتایج نشان می دهند که خودرویی مانند مرسدس بنز C250 که مجهز به ABS می باشد ولی دارای کمک فنر با میزان ۵۰ درصد فرسودگی می باشد، فاصله ترمزگیری و توقف آن ، ۱.۸ متر بیش از همین خودرو با کمک فنر کاملا سالم می باشد.

همین آزمایش نیز بر روی خودروی پژو ۲۰۶ مجهز به ABS و دارای کمک فنر با فرسودگی ۵۰ درصد انجام شده است و نتیجه آن افزایش ۱.۲ متری فاصله ترمزگیری و توقف بوده است. بنابراین، نتایج تست ترمز ثابت می کند که سیستم ABS خودرو همراه با کمک فنر فرسوده به طور صحیح عمل نمی کند. در آخر، مقایسه افزایش سرعت خودرو بر روی یخ و برف نشان می دهد که خودرویی مانند مرسدس بنز C250 مجهز به سیستم ضد لغزش ASR و دارای کمک فنر کاملا سالم، طی ۷ ثانیه به سرعت ۳۵.۶ کیلومتر بر ساعت می رسد ، در حالی که همین خودرو با کمک فنر ۵۰ درصد فرسوده طی ۷ ثانیه به سرعت ۳۴.۲ کیلومتر بر ثانیه می رسد، در نتیجه خودروی اول بهبود ۱۶ درصدی داشته است.

با توجه به مقاله اخیر که در مورد کمک فنر فرسوده بود در این مقاله قصد داشتیم با توضیح دو نوع آزمایش بر روی ماشین های فولکس واگن و پژو 206 به شما خطر فرسودگی کمک فنر را راحتر نشان دهیم تا مراقب بوده و آن را همیشه بررسی کنید. برای اطلاع از قیمت کمک فنر و نحوه تهیه آن لطفا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. همکاران متخصص ما آماده پاسخگویی ب شما می باشند. با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =