مقالات

تکنولوژی های جدید کمک فنر شرکت Audi

کمک فنر

امروز با پیشرفت های روز افزون و سریع تکنولوژی و فناوری های جدید شرکت های خودرو سازی همواره در حال تغییر سیستم های مختلف خودروی خود می باشند که سیستم کمک فنر هم از این قاعده به دور نمانده است.

امروزه شاهد ورود خودرو های الکتریکی به عرصه صنعت خوردرو سازی می باشیم و این خودروها که بدون آلودگی صوتی و آلوده کردن هوا بهترین جایگزین خودروهای بنزینی می باشند. اکثر کشور ها نیز اعلام کرده اند که تا سال های نزدیک تولید خودروهای بنزینی را در کشور متوقف خواهند کرد. ایران هم از این عرصه خودرو های الکتریکی به دور نبوده و آقای جمشید آرین محقق ایرانی در این عرصه در سال 81 موفق به تولید اولین خودرو هوشمند الکتریک بوده اند که متاسفانه هنوز به ایشان در کشور اجازه فعالیت نداده اند.

با ورود این خودرو های الکتریکی مهندسان همواره به دنبال راهی برای صرفه جویی در مصرف انرژی این خودرو ها میباشند. شرکت خودروسازی آلمانی Audi موفق به تولید کمک فنر شده است که تولید انرژی الکتریکی میکند و تولید این کمک فنر در مصرف انرژی خودرو های الکتریکی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

این سیستم کمک فنر که به نام (electromechanical rotary damper) یا به اختصار EROT نامگذاری شده قرار است بخشی از انرژی خودروهای الکتریکی را تامین کند.

همانطور که در مقاله های قبل توضیح داده شد , کمک فنر برای جلوگیری از ایجاد ارتعاش و نوسان خودرو میباشد تا به سرنشینان احساس بدی دست ندهد. کمک فنر جدید شرکت Audi از این نوسانات برق تولید میکند و به گفته شرکت نسبت به مدل های قبلی کمک فنر حدود 10 کیلوگرم در وزن خودرو صرفه جویی میکند که مزیت بزرگی محسوب میشود. این کمپانی هنوز جزییات زیادی را نسبت به این تکنولوژی منتشر نکرده است اما به نظر میرسد کارکرد این کمک فنر به گونه ای است که یکسری چرخ دنده به تولید برق خودرو کمک میکنند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =