متفرقه

دلایل استفاده از کمک فنر

کمک فنر بنز 221

دلایل استفاده از کمک فنر

به چه دلیلی در خودرو باید از کمک فنر یا همان ارتعاش گیر خودرو استفاده کنیم؟ کمک فنرها همان طور که از نام آن ها مشخص است یک وظیفه اصلی دارند و آن هم کمک به فر خودرو است.

ماهیت فنر خودرو به این شکل است که زمانی که یک فشار خارجی به فنر خودرو  وارد میشود، فنر انرژی را در خود ذخیره نموده و به محض برداشته شدن آن فشار خارجی ، فنر به یک باره انرژی را رها میکند، که در این صورت فنر چندین بار دچار ارتعاش شده تا نهایتا به حالت اولیه خود بازگردد، که این ارتعاشاتی که از سوی فنر در خودرو ایجاد میشود آزار دهنده بوده و احساس ناخوشایندی در سرنشینان خودرو ایجاد میکند، اینجاست که ما به یک کمک فنر خوب برای کمک به فنرها و جلوگیری از ارتعاشات زیاد نیاز داریم.

کمک فنر چگونه کار میکند

کمک فنر درکنار فنر خودرو به صورت موازی بسته میشود و هنگام وارد شدن انرژی مانند فنر خودرو انرژی را جذب و به راحتی جمع میشود ولی هنگام بازگشت مقاومت بیشتری به نسبت فنر از خود نشان داده و به یکباره انرژی را آزاد نمیکند.

زمانی که به فنر و کمک فنر انرژی وارد میشود در کمک فنرهای روغنی، روغن از یک سری سوراخ های بزرگ جابجا میشود که باعث میشود کمک فنر سریع و راحت تر منقبض و جمع شود ولی در حالت بازگشت و انبساط کمک فنر، این روغن ها باید از سوراخ های کوچکتری جابجا شوند و این زمان بیشتری میطلبد .

کمک فنر خودرو

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =