مقالات

دلیل اهمیت سیستم کمک فنر چیست؟

اهمیت کمک فنر

شاید با سیستم کمک فنر زیاد آشنا نباشید و از نقش مهمی که در خودروی شما ایفا می کند مطلع نباشید و فقط این موضوع را بدانید که سیستم کمک فنر باعث می شود تا از بودن در خودرو احساس آرامش کنید اما باید بگوییم که سیستم کمک فنر وظیفه بسیار مهمی دارد که شامل این می شود که خودروی شما را تحت کنترل حفظ کند و ایمنی سرنشینان را فراهم کند.
سیستم کمک فنر خودروی شما از قطعات مختلفی ساخته شده است که در کنار هم باعث می شوند که این سیستم انرژی وارد شده توسط موانع و چاله های جاده را جذب کند. اگر خودروی شما فاقد ضربه گیر، شاسی، فنرها و میله چرخشی (تورشن بار) باشد، کنترل و حفظ آن در جاده بسیار سخت خواهد بود. اهمیت کمک فنر
فنرهای موجود در سیستم کمک فنر انرژی حاصل شده را جذب می کنند و ضربه گیرها به عنوان تعدیل کننده، این انرژی را خنثی می کنند. هنگامی که این قطعات در شرایط عملکرد مناسبی باشند ، راننده و سرنشینان موانع و چاله ها را حین حرکت حس نمی کنند. اگر فنرها ساییده شده باشند متوجه خواهید شد که اتاق خودرو بیش از حالت معمول نوسان دارد.
میله ها چرخشی که به عنوان میله های ضد واژگونی نیز شناخته می شوند در بسیاری از خودروهای سنگین وجود دارد و هنگام که خودرو سر پیچ ها در حال چرخش است کمک می کند که دو سمت خودرو هم سطح بمانند.
نشانه های زیادی وجود دارد که چه زمانی ضربه گیرهای خودرو نیاز به تعویض دارند. قابل توجه اهمیت کمک فنرترین این علائم این است که حین رانندگی تکان و نوسان زیادی حس خواهید کرد.  نشانه دیگر این است که تایرها با الگوی غیرمعمول ساییده می شوند یا ممکن است خودرو متعادل نباشد و به یک سمت کج شده باشد. هنگام رانندگی ممکن است متوجه شوید که فرمان پذیری خودرو بسیار سفت یا ضعیف می باشد و هم چنین ترمزگیری نیز ناپایدار است. نشانه دیگر می تواند این باشد که هنگام چرخش یا تغییر لاین سرعت خودرو نوسان پیدا می کند یا به یک سمت خم می شود. اگر هر کدام از این علائم را مشاهده کردید لازم است که خودرو را برای بازرسی سیستم کمک فنر به مرکز تعمیرات خودرو ببرید.
اگر هیچ کدام از علائم گفته شده را مشاهده نکردید اما به حد مجاز مسافت طی شده که توسط شرکت سازنده برای تعویض قطعات مشخص شده است رسیدید ، باید قطعات مربوطه را تعویض کنید. اگر تا ساییدگی کامل ضربه گیرها این کار را به تاخیر بیندازید منجر به آسیب دیدن سایر قطعات خودرو یا به خطر افتادن ایمنی سرنشینان خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نوزده =