مقالات

قیمت کمک فنر خودرو

تعمیر کمک فنر سنتنیال

خودروهای مدرن و امروزی یا مجهز به کمک فنرهای جداگانه ای می باشند که به سیستم تعلیق و شاسی متصل شده اند یا یونیت ها و کارتریج هایی می باشند که بخشی از استرات خودرو هستند. بعضی از خودروها مجهز به استرات در جلو و کمک فنر جداگانه در عقب می باشند. کمک فنرها و لرزش های ضربه گیر استرات ها با متوقف کردن فنرهای سیستم تعلیق از بالا و پایین رفتن ممتد باعث می شوند که تماس تایرها با زمین حفظ شود.

کمک فنر بادی

هزینه های معمول

کمک فنر یا استرات بر اساس مدل و نوع ساخت خودرو و کیفیت قطعات ، قیمت هایی از ۲۵ دلار تا ۳۵۰ دلار دارند. اگرچه یک دست چهارتایی کمک فنر تا ۱۴۰۰ دلار نیز هزینه خواهد داشت، با این حال افرادی که تعمیرات خودرو را خودشان انجام می دهند به طور میانگین ۱۵۰ الی ۲۵۰ دلار برای تعویض کمک فنر هزینه می کنند. تعویض ۴ کمک فنر یا استرات توسط مکانیک حرفه ای به طور میانگین ۲ الی پنج ساعت و ۵۰ الی ۱۲۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت. هزینه کلی تعویض حرفه ای چهار کمک فنر یا استرات، بر اساس مدل و نوع ساخت خودرو معمولا ۲۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت، و هم چنین برای خودروهای لوکس این رقم به ۲۰۰۰ الی ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

اهمیت کمک فنر

در صورتی که خودرو بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر پیموده باشد یا کنترل آن از حالت عادی خارج شده باشد باید کمک فنر یا استرات ها را تعویض کرد. بعضی از کمک فنر ها پس از پیمودن ۴۰ الی ۵۰ هزار کیلومتر فرسوده می شوند. بهتر است که کمک فنر را به صورت جفت ( سمت چپ و راست ) تعویض شود و‌ گاهی اوقات نیز ممکن است کمک فنر های جلو و عقب همزمان فرسوده شوند و نیاز به تعویض همزمان آن ها باشد. عوامل اصلی که میزان دشواری تعویض کمک فنر را تعیین می کند دسترسی به کمک فنر و زنگ زدگی آن می باشد. هرچه کمک فنر بیشتر بر روی خودرو مانده باشد ، باز کردن پیچ و مهره های آن سخت تر خواهد بود. مکانیک های حرفه ای از نمایش تصویر برای نحوه تعویض کمک فنر استفاده می کنند.

تعویض استرات ها معمولا فرآیند پیچیده تری نسبت به تعویض و معمولا به ابزار خاصی به اسم کمپرسور فنر نیاز دارند.

با همراهی این سایت می توانید اطلاعات زیادی از انواع کمک فنرهای دید که کارایی ویژه ای دارند آشنا شوید. سایت ما را دنبال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 4 =