مقالات

کمک فنر چگونه کار می کنند؟

اهمیت کمک فنر

بدون شک با مطاله مقالات موجود در سایت حالا دیگر به خوبی با کمک فنر و نحوه عملکرد آن آشنا هستید و به خوبی می دانید کمک فنر در چه قسمتی از ماشین به کار می رود و کارایی آن چیست. با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما روش کار کمک فنر را توضیح دهیم.

بر خلاف باور عموم، کمک فنر ها وزن خودرو را تحمل نمی کنند. اگر بخواهیم به صورت دقیق تری بیان کنیم باید بگوییم که:

در ابتدا این موضوع را از نظر علمی بررسی می کنیم. کمک فنرها با دریافت انرژی جنبشی ( انرژی حرکتی ) از سیستم تعلیق و تبدیل آن به انرژی گرمایی ( گرما ) کار می کنند که این انرژی گرمایی سپس از طریق مکانیزم تبادل گرما، به هوا منتقل می شود.

اما اینطور باید گفت که طریقه کارکرد کمک فنر به این پیچیدگی که به نظر می آید نیست. حال می خواهیم طریقه عملکرد آن را برای شما شرح دهیم. در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

همان طور که اشاره شد، کمک فنرها در واقع پمپ های روغن می باشند. پیستونی به انتهای میله پیستون متصل شده است و در مقابل روغن هیدرولیک موجود در لوله فشار کار می کند. با بالا و پایین رفتن سیستم تعلیق، روغن هیدرولیک از طریق روزنه های بسیار ریز به داخل پیستون وارد می شود. به دلیل این که روزنه های بسیار ریز فقط مقدار کمی روغن را به پیستون وارد می کند، سرعت پیستون کم می شود و به دنبال آن، سرعت فنر و سرعت حرکت سیستم تعلیق کاهش می یابد.

کمک فنرها به طور خودکار با شرایط جاده هماهنگ و تنظیم می شوند ، زیرا سیستم تعلیق هرچه سریع تر حرکت کند، مقاومت بیشتری ارائه می شود.

انواع مختلف کمک فنر

اگرچه تمام کمک فنر ها یکسان کار می کنند و عملکرد مشابه دارند، با این وجود انواع مختلف خودروها و مدل های سیستم تعلیق به انواع مختلف کمک فنر نیاز دارند که ممکن است بسیار با هم فرق کنند. با وجود بازار داغ ماشین ها و عرضه ماشین های متنوع با طراحی های گوناگون امروزه کمک فنرهای بیشتری وارد بازار شده اند اما ما تنها در اینا به سه مورد کلی آن اشاره می کنیم.

فارغ از کاربردی که کمک فنر دارد، تمام کمک فنرها در یکی از ۳ دسته بندی کلی قرار می گیرند که عبارتند از : کمک فنر تلسکوپی، کمک فنر ثابت، کمک فنر شمشی

با ما همراه باشید تا در مقاله بعدی به طور مفصل در مورد این سه نوع کمک فنر تلسکوپی، ثابت و شمشی برای شما توضیح دهیم و نحوه عملکرد آنها را شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع کمک فنرهای موود در انبار ما می توانید به سایت مراجعه نمایید و با انواع محصولات ما آشنا شوید و یا می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس اصل نمایید و از همکاران متخصص ما در مورد انواع کمک فنر و قیمت آنها پرس و جو کنید. برای اطلاع از نحوه تهیه کمک فنر می توانید از همکاران ما کمک بخواهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دوازده =