مقالات

کمک فنر ایرماتیک ( بادی ) چیست؟

کمک فنر بادی

اگر به دنبال خودروهای شرکت مرسدس بنز بوده اید باید با عبارت کمک فنر ایرماتیک مرسدس بنز رو به رو شده باشید. قبل از آنکه به عملکردهای کمک فنر ایرماتیک بپردازیم ، نگاه دقیق تری به سیستم کمک فنر معمولی می اندازیم و از وظایفش در خودرو با خبر می شویم.
سیستم کمک فنر، چند عملکرد اصلی دارد. اول از همه، کمک فنر به کنترل، قابلیت مانور و ایمنی خودرو کمک می کند. هنگامی که در جاده از مانعی رد می شوید، چه این مانع کوچک باشید و چه به قدری بزرگ باشد که عبور از آن سخت باشد، سیستم کمک فنر ضربه حاصل شده را جذب می کند و کمک می کند که تماس تایرها با سطح جاده حفظ شود.
کمک فنر بادی هم چنین سیستم کمک فنر کمک می کند که بدنه خودرو سر پیچ ها کمتر سر بخورد، زیرا در این حالت به دلیل نیروی گریز از مرکزی که به بخش بیرونی خودرو وارد می شود، یک سمت خودرو پایین تر از سطح دیگر می باشد.
در آخر به دلیل عملکرد ضربه گیری که در سیستم کمک فنر وجود دارد، راننده و سایر سرنشینان با آسایش کامل می توانند درون خودرو بنشینند و به حرکت ادامه دهند. با جذب نیروی ناشی از اصابت خودرو با موانع یا گذر از چاله ها و برآمدگی ها، کسانی که داخل خودرو حضور دارند ضربه کمی احساس می کنند و شاید حتی اصلا ضربه ای احساس نکنند که باعث آسایش در رانندگی می شود.
مزایای سیستم کمک فنر ایرماتیک ( بادی )
سیستم کمک فنر ایرماتیک از فنرهای هوایی قابل تنظیم به جای فنرهای استیل مرسوم در اکثر خودروها بهره می برد. هم چنین کمک فنر ایرماتیک دارای سیستم ضربه گیر انطباقی (ADS) می باشد که با استفاده از تنظیم دقیق و لحظه ای ضربه گیرها، کنترل خودرو را بهبود می بخشد.
کمک فنر ایرماتیک و سیستم ضربه گیر انطباقی هم راستای یکدیگر عمل می کنند تا بهترین کارآیی و آسایش را به ارمغان بیاورند. در حالی که فنرهای هوایی بالا و پایین می روند تا با سطح جاده تنظیم شوند، ایرماتیک به فنرها هوا اضافه یا کم می کند که ناهمواری های جاده را حس نکنید.
خودروهای مرسدس بنز که مجهز به سیستم کمک فنر ایرماتیک می باشند هم چنین دارای حالت های رانندگی اسپرت و با آسایش نیز هستند که بر اساس نیازهای راننده قابل انتخاب می باشند.
سیستم کمک فنر ایرماتیک در مدل های زیادی از خودروهای مرسدس بنز موجود می باشند. با کمی تحقیق می توانید متوجه شوید که این سیستم کمک فنر مناسب خودروی شما می باشد یا خیر و هم چنین می توانید در پیست های آزمایش،  رانندگی با وجود این سیستم را می توانید تجربه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =