تخمین تولیدات این روزهای میراگرهای خودرو یا آنچه که امروزه به عنوان کمک فنر شناخته می شود، سخت شده اما نزدیک 50 تا 100میلیون واحد هر ساله در یک میلیون دلار با ارزش بالا، فروخته می شود. کشورهای متوسط اروپایی هر ساله تقاضای 5 میلیون ماشین جدید و نزدیک به 1 میلیون واحد تعویضی دارند. تقاضای بازار جهانی آمریکا هم چند برابر بیشتر از بازار اروپا است. می توانید برای خواندن مطلب چگونه بفهمیم کمک فنر ماشین خراب شده است، به سایت مراجعه نمایید.

نیاز به کمک فنر

کمک ها به دلیل نیاز به رانندگی در جاده های ناهموار، ساخته شدند. در اواسط قرن نوزدهم، کیفیت جاده ها بسیار بد بود. اگرچه جاده ها برای اسب ها و درشکه بسیار مناسب بودند اما تا قبل از ساخت کمک ها و بهبود وضعیت راه ها، رانندگی در آن جاده ها امکان پذیر نبود. هیچ دستگاه مخصوصی برای ساختن کمک فنرها در آن زمان تولید و طراحی نمی شد. چون سیستم های قدیمی برای آن دوران طراحی شده بود، راحت تولید می شد و برای سرعت های ملایم بسیا مناسب بود. هرچند رانندگی با سرعت بالا در آن زمان اصلا هیجان نداشت و خطرناک بوده، چون کنترلی بر کمک وجود نداشته بود.

کمک های فنر

در این عصر دیگر میراگیرها به کمک فنر معروف شده اند، هرچند مفهومی که فنرها کمک می کنند، به معنای واقعی و کنونی نیست. البته فنرها با لاستیک ها و فنرهای حلقه ای شکل، در رانندگی بر جاده های سخت به خودرو کمک می کنند. هدف میراگیرها از بین بردن هر گونه انرژی در حرکت عمودی بدنه یا چرخ ها بوده است. این حرکت ها از ورودی های کنترل یا تکان خوردن ها در جاده های ناهموار یا به خاطر وزش باد، روی می داده. در اینجا حرکت عمودی عبارت است از تکان خوردن بدنه، مهره ها یا رول ماشین و هاپ چرخ.

امیدواریم از مطلبی که درمورد تاریخچه ی کمک فنر نوشتیم، راضی بوده باشید.

درباره مدیر سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سه × 3 =