آیا نمی دانید که وقت تعویض کمک فنر ماشین خود شده یا نه؟ یا اینکه می خواهید بدانید نشانه های یک کمک خراب شده چیست؟ پیش از پاسخ به این سوالات، باید بدانید که اصلا کمک ها چگونه طراحی و ساخته شده است. همچنین می توانید با مراجعه به سایت، مطلب کارکردهای کمک فنر را بخوانید.
کمک فنر را بشناسیم
کمک فنرها، ماشین شما را در دست انداز و جاده های پر پیچ و خم روی زمین نگاه می دارند، بنابراین می توان گفت که وظیفه ی هدایت و کنترل ماشین با آنهاست. آنها از سیلندرهایی با سیال هیدرولیک تشکیل شده اند و با لوله ای به نام سیلندر فشار، پیستونی که درون سیلندر حرکت می کند و هنگام رویارویی با دست انداز، دریچه ای می زند که جریان سیال را از محلی از پیستون به نقاط دیگر می فرستد. کمک ها به خودرو متصل شده اند و از پیچ و مهره و بوش های پلاستیکی استفاده می کند و مانند رشته ای در سیستم فنربندی به کار می روند. مانند تمامی قسمت های ماشین، سیستم فنربندی و کمک ها نیز بعد از مدتی فرسوده می شوند و نیازمند تعویض می شوند.
در اینجا به چند نکته که می تواند کمک ها را دچار مشکل کند، اشاره می کنیم:
نشت مایعات
نشت معمولا اولین نشانه از وجود مشکل است. اگر مُهره های دور میله ی کمک ها شروع به چکیدن و نشتی کند، مایع کمک ها را که رو به زمین هستند، خراب می کند. اگر متوجه شدید که نشتی از طرف کمک ها یا استرات هاست، باید مطمئن شوید که بدنه تو رفتگی دارد یا خیر و ببینید که بوش ها دچار فرسودگی یا آسیب شده اند یا نه. اگر چنین نیست، به تعمیرکار حتما سری بزنید.
سر و صدا از قسمت جلویی ماشین
اگر در قسمت جلوی ماشین هنگام ترمز کردن ناگهان به سمت زمین سرازیر می شود، کمک فنر و استرات ها به تعویض یا بررسی نیازمندند.