بیشتر موتورسواران به کمک فنر های موتورسیکلت اهمیت زیادی نمی دهند.

ولی کمک فنر عقب موتورسیکلت از مهمترین قسمتهای ایمنی موتور سیکلت می باشد.

رانندگان موتور باید توجه داشته باشند که در کنار توجه به بقیه اجزای موتور سیکلت خود، به سالم ماندن کمک فنر موتور نیز توجه داشته باشند زیرا هم جنبه ایمنی دارد و هم اینکه به سالم ماندن بقیه قسمت های موتور کمک زیادی می کند.

بهترین روشی که مکانیکان برای بازدید کمک فنر های موتورسیکلت توصیه کرده اند، بازدید کمک فنر موتور بر اساس هر 5۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد موتورسیکلت می باشد.

روش عیب یابی کمک فنر در موتورسیکلت که برای همگان فراهم می ­باشد و بسیار ساده است به این صورت است که شما یکی از دست هایتان را در گوشه عقب زین یا روی ترکبند موتورسیکلت قرار می دهید و با فشار دست خود آن قسمت را به سمت پایین می رانید توجه داشته باشید که باید هنگام بازگشت فقط یک بار به محل خود برگردد و  اگر این نوسان بیشتر از یک بار انجام شود کمک فنر شما در آن ناحیه خراب شده است. بعد به ترتیب دیگر گوشه های موتورسیکلت را امتحان کنید تا از سلامت کمک فنر های موتور خود اطمینان حاصل کنید، اگر پس از انجام این آزمایش به سلامت کمک فنر خود شک کردید، به تعمیرگاه تخصصی کمک فنر مراجعه نمایید تا اقدامات لازم را برای درست کردن کمک فنر موتور شما انجام دهند.

  • بلبرینگها ی چرخ عقب
  • تقه زدن و روغن زدن
  • نشست کمکهای موتور
  • پره شکستن و خراب شدن توپی
  • سرپیچ ها شانه خالی کردن
  • کمردرد و بدن درد
  • شکستن شاسی
  • کوبیدن موتور سیکلت
  • کنترل نداشتن موتورسیکلت
  • کج کردن دوشاخ عقب و چرخ

عوامل بالا نیز خبر از خرابی کمک فنر های موتور سیکلت شما می دهد.

 

درباره مدیر سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *