همانطور که از اسم کمک فنر پیداست، فنر ها وسایلی هستند که در قبال نیروی خارجی تغییر شکل داده و به نوعی انرژی کشسانی در خود ذخیره می کنند و هنگام بازگشت به حالت قبلی خود این انرژی به صورت خیلی سریع باید آزاد کنند.کمک فنر ها وسایلی لوله مانند هستند که به صورت هیدرولیک هستند که یک پیستون در قسمت بالای آنها قرار دارد. کمک فنر ها به فنر ها کمک می کنند که در مقابل این نیروی خارجی به سرعت تغییر شکل داده و بتواند انرژی در خود ذخیره کند و بعد از حذف نیروی خارجی به صورت آنی تغییر شکل دهند و به حالت اولیه خود بازگردند و در این فرآیند تا بازگشت فنر به حالت اولیه ارتعاشات متوالی می کنند. اگر دامنه این ارتعاشات زیاد باشد برای سرنشینان ایجاد ناراحتی می کند که کار کمک فنر جلوگیری از این ارتعاشات می باشد و استفاده از آن برای همه ماشین ها ضروری می باشد.

کمک فنر

در سیستم تعلیق کمک فنر به صورت موازی با فنر بسته می شود و همانند فنر در صورت وارد شدن نیرو جمع میشود و باز می شود اما در باز شدن مانند فنر عمل نمی کند و کمی آهسته باز می شود. دلیل این آهسته باز شدن هم آن است که وقتی کمک فنر بسته می شود روغن در داخل سوپاپ های آن آزاد شده و باعث می شود کمک فنر بتواند به راحتی جمع شود اما هنگام باز شدن این روغن ها برای خروج از سوراخ کوچکی باید خارج شوند که بر اثر آن انرژی اصطکاک آن بالا رفته و انرژی مکانیکی موجود را به گرما تبدیل می کند. این گرما در محیط پخش شده و باعث می شود سرعت بازگشت کمک فنر به حالت قبل خود به صورت آهسته تری رخ دهد.

در حال حاضر به طور کلی دونوع کمک فنر وجود دارد:

نوع اول کمک فنر تلسکوپی هیدرولیکی و نوع دوم کمک فنر گازی.

درباره مدیر سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *