مقالات

عیب یابی کمک فنر در خودرو

عیب یابی کمک فنر در خودرو

بسیاری از رانندگان خودروها علی رغم علاقه به خودروهای خود و رسیدگی زیاد به آن ها به مبحث کمک فنر خودروها توجه چندانی نشان نمیدهند، در حالی که کمک فنر یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش ها در ایمنی خودرو محسوب میشود. رانندگان باید توجه داشته باشند که در کنار اینکه به سایر بخش های خودرو مانند لاستیک ها، ترمزها و … توجه کرده و به صورت دوره ای آن ها را چک میکنند، به کمک فنرهای خودروی خود نیز به عنوان یکی از مهم ترین بخش هایی که در ایمنی اهمیت دارد توجه کنند، این مورد میتواند در سالم نگه داشتن سایر بخش های خودرو نیز موثر واقع شود.

یکی از بهترین روش ها برای چک کردن کمک فنر خودرو ، بازدید دوره ای کمک فنرها به ازای هر 25000 کیلومتر کارکرد میباشد، بهترین روش نیز استفاده از دستگاه های مخصوص عیب یابی کمک فنر خودرو میباشد که بیشتر در مراکز معاینه فنی و تعمیرگاه های کمک فنر یافت میشود .

روش ساده دیگر برای چک کردن کمک فنر و عیب یابی کمک فنر خودرو ، این است که شما با فشار پای خود به یکی از چهارگوشه خودرو و روی سپر، آن گوشه از خودرو را به پایین هدایت کنید، با برداشتن فشار پا از روی سپر و خودرو، خودرو در یک مرحله باید به سمت بالا و سرجای اولیه خود بازگردد، اگر این اتفاق نیفتد و خودرو در بیش از یک نوسان به بالا حرکت کند، نشان از خرابی کمک فنر خودرو است.

درصورتی که کمک فنر خراب باشد باعث آسیب رساندن به سایر قسمت ها از جمله دیفرانسیل، جعبه فرمان، لاستیک ها ، چهارشاخه گاردن ، دفرانسیل و … میشود، لذا در صورت هرگونه شک در خرابی کمک فنر حتما به تعمیرکار مراجعه نمایید
خاص ترین و متنوع ترین فروشگاه کمک فنر در ایران komakfanar. Ir و komakfanar. Net

۳۵ سال تجربه در تعمیر و فروش انواع کمک فنر اتومبیل.کلیه کمک فنر های کمیاب را در KFB بیابید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =